dimarts, 16 d’abril del 2013

"Independence is always good"

Aloha!!

Doncs avui ha estat un dia en el que he pensat en la independència del meu país, per varis motius. Primer de tot, al matí una bona amiga m'ha fet ressò del video que corre pel youtube que segurament haureu vist: https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M14ebPJ-AtM

Aquesta noia andalusa té mooooooolta raó, ens odien perquè si. Perquè no ens deixen pensar el que volguem??? Realment, ho explica molt bé i d'una manera que considero molt ben raonada i de "sentit comú", que és el que li falta a la majoria de la gent, un 10 xavala!

Després... a l'hora de sopar he estat parlant amb uns nois de la residència i quan els he dit que era de "Barcelona" (és el que solc dir perquè la gent em situi al mapa), m'han dit... "Aaala!! i parles català??"
Realment m'ha sorprès que em sortíssin amb aquesta resposta, doncs la majoria de gent que corre per aquí és de molt lluny de casa nostra, més aviat de Indonèsia, Xina, Japó, Nepal,... vaja, podriem dir que a la residència predomina el sud-est asiàtic (la qual cosa ho fa molt interessant, es una part del mon que no conec gens!!). La questió és que m'han estat explicant que el seu pais (Timor oriental) es va independitzar d'Indonèsia fa 10 anys (el 2002) després de rebre una ocupació molt forta dels Indonesis, i que havien estat molt de temps també dominats pels colons portuguesos.
Quan li he preguntat que què en pensava de com estava el pais després de la independència m'ha contestat el títol d'aquesta entrada... "Independence is always good". ALWAYS, es una paraula que intento evitar als meus artícles científics ja que sempre hi ha excepcions en totes les coses i pot ser que no les coneguem.

Doncs bé, hem estat parlant de Independència, i han entès totalment a la perfecció que Catalunya té una cultura molt diferent a la resta d'Espanya, "aqui no ens agraden les corrides de toros", deia jo...

Total, que aquest noi m'ha fet creure'm de nou que algún dia (esperem que més d'hora que més tard) serem capaços de tenir el nostre propi país, estimar-nos-el, i saber que no ens putejarà perquè si. Llavors no ens expoliaràn diners nostres per construir carreteres on no hi passa ningú, no pagarem una familia reial perquè puguin fer safaris a l'Àfrica, i possiblement no ens prohibiràn de parlar la nostra llengua a la classe de p5 en cas de que una familia així ho demani.

Mentrestant,  amics polítics i tribunals Espanyols, siusplau seguiu putejant-nos, que aquesta serà la nostra millor arma. Esteu creant vosaltres mateixos el sentiment de no voler estar amb vosaltres.

Caldrà que arribem a no poder menjar per declarar la independència?

Esperem que no.

Guanyarem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada